May 16, 2011

Saya Sayang Cikgu Saya !


When we stride or stroll across the frozen lake,
We place our feet where they have never been.
We walk upon the unwalked. But we are uneasy.
Who is down there but our old teachers?
Water that once could take no human weight-
We were students then- holds up our feet,
And goes on ahead of us for a mile.
Beneath us the teachers, and around us the stillness

Alhamdulillah. Dah satu tahun berlalu. Saya masih ingat akan ucapan saya kat Cikgu Natrah Mat Arif kat MRSM Beseri dulu. Orang pertama yang saya ucapkan. Time tu hari Ahad, ada kelas Biology untuk preparation Final Semester I Exam. Pagi-pagi lagi. Hurm, terimbau kenangan bersama cikgu Bio sendiri. 

Anyway, masa yang dah lepas tu menjadi pendorong untuk kita buat dan terus buat. Alhamdulillah, saya rasa sangat berpuas hati kerana dapat mengucapkan SELAMAT HARI GURU untuk cikgu-cikgu saya sejak hari Sabtu yang lepas. Rasa sedih pun ada sebab tak mampu tunaikan hasrat cikgu. Saya rasa sangat bersalah atas sikap saya.  

Kenangan kat SK Permatang To' Kandu, SMK Bandar Baru PERDA, SMS Kepala Batas, MRSM Beseri. Hurm, boleh tau kan berapa banyak cikgu-cikgu yang berbakti untuk kemajuan saya ? Semangat cikgu untuk mendidik kita masih lagi misteri. Biarpun pendapatan yang tak seberapa, tapi semangat tu terlalu bermakna, atas keikhlasan hati. Profesyen keguruan sememangnya saya banggakan. Saya tabik cikgu-cikgu saya. Tahun ni saya tak mampu memberikan sebarang hadiah, agaknya, sekadar ucapan dari mulut saya sahaja. 

Ucapan cikgu-cikgu yang bermakna dari FB, memang MISTERI. Doa cikgu berkekalan sepanjang zaman, biarpun kita bekas  pelajar. Saya sangat berbangga dengan tugas guru. Ganjaran pahala daripada Allah melimpah ruah. Pendidikan sepanjang zaman. Masya Allah. 

Zalipah Jaafar 14 May at 14:42 
tq..................kejayaan pelajar adalah kebangagan kami....
Rodzi Hj Abu Hasan 14 May at 15:18 
Terima kasih. Selamat maju jaya.
Izzana Ishak 14 May at 16:10 
Tq, Zizi. Semoga berjaya dalam setiap bidang yang diceburi.Insyaallah.
Ummi Khadinah Salleh 14 May at 16:31 
tq azizi ingt kat cikgu2... ckgu cm membimbing dan segala terserah pd usaha awk.. smg terus maju smp dpt kejayaan yg lbh gemilang
Azizi Said 14 May at 17:35
:)
Rafizah Mohamed Meah 14 May at 18:19 
terima kasih. cikgu doakan yang terbaik untuk azizi.Alhamdulillah.
Norliliwati Mustafa 15 May at 15:00 
tima kasih kerana masih mnghargai jasa cikgu2..sesungguhnya kejayaan anak2 murid adalah sbuah hadiah yg paling brmkna dlm hidup sorng guru...slmat maju jaya dlm kehidupan..
Azizi Said 15 May at 17:42
:D hehe.
Zaida Halim 15 May at 23:33 
tqvm....tiada orang yang bodoh...cuma ada yang tidak pandai jika malas berusaha...apapun cikgu yakin zizie akan berjaya dgn usaha yg gigih...
Nazarudin Othman 16 May at 08:55 
wakakaka tq azizi
Nazarudin Othman 16 May at 08:56 
moga awk pun akan berjaya di mana awk berada dunia dan akhirat
Ernyza Rosianti 16 May at 10:32 
terima kasih azizi....biarpun kita insan biasa...tapi mampu mencipta kejayaan yang luar biasa.good luck k..
Siti Asmawiyah 16 May at 15:38 
tq azizi ingat kat ckgu.. doa ckgu sntiasa tuk ank2 didik ckgu.. wish u best of luck..
Azizi Said 16 May at 21:25
cikgu zaida : betul2. saya sokong.. :D
ustaz naza : insha allah. amin !
cikgu ernyza : :D ya cikgu!
cikgu asma : TQ. :))


Last word, GURU SAYA THE BEST. GURU MALAYSIA THE BEST. SAYA SAYANG CIKGU. ALL MY HEART FOR YOU TEACHERS. 

0 comments: