December 31, 2011

Not So Happy

Photobucket 

Hurm.  Syok kan kalau hidup kat dunia ni penuh dengan nikmat. Takdak sedih sedih. Hurm. Tapi itulah. Setiap apa yang ada kat dunia ni mesti ada pasangan masing-masing. Lelaki dan perempuan. Dosa dan pahala. Dan tak lupa jugak nikmat dan musibah ataupun orang banyak panggil bala. 

Setiap nikmat dan musibah yang hadapi kita hanyalah ujian daripada Allah SWT. Elemen terpenting dalam ujian Allah ialah kesabaran, bukan kepandaian macam korang amik exam. Sejauh mana kita bersabar, selagi itulah Allah menghadiahkan kasih sayang-Nya kepada kita. Alangkah indahnya cinta Allah. 

Tetapi itulah manusia. Kalau ada musibah, baru nak ingat Allah. Kalau nikmat melimpah-ruah, entah ya entah kan tidak masih bersama Allah. Kenapa nak memecahbelahkan kasih sayang Allah sedangkan Allah terlalu cintakan kita? Kita diberikan bantuan pernafasan setiap hari. Rezeki daripada makanan, minuman dan harta. 

--- > menulis bercampur dengan air mata.


Post ini sebagai peringatan kepada diri sendiri yang dah lalai

0 comments: