July 01, 2013

July and Ramadhan

Hello July!
MashaAllah. Sekejapnya masa berlalu. Pertengahan tahun pun telah berlalu pergi. Rasa macam baru sahaja mendengar percikan bunga api dari tingkap bilik asrama C5 di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang. Pejam celik pejam celik, akhirnya aku sekarang berada pada tanggal 1 Julai 2013.

Bercerita pasal Kolej Matrikulasi Pulau Pinang, 2 bulan telah berlalu sejak aku meninggalkan kolej kesayanganku, rakan taulan, tenaga pengajar dan suasananya.  Kini aku menunggu keputusan UPU yang bakal dikeluarkan tidak lama lagi dalam bulan Julai ini. Ke manakah bakal aku beralih arah. Biar Allah yang tentukan. Apa yang perlu aku buat, hanya redha dengan ketentuan-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita. 

Bukan itu sahaja, detik 0.00 pada 1 Julai juga menunjukkan yang aku telah berkerja sebagai promoter kasut separuh masa di AEON Seberang Perai City, bahagian Ladies Department. Larrie, NYC dan Camel Active. Melalui pengalaman berkerja ini, baruku tahu betapa peritnya untuk mencari satu sen yang halal. Kesabaran haruslah menebal melitupi diri. Melalui pengalaman ini juga, aku telah mengetahui pelbagai kerenah manusia. Adakalanya ada pelanggan yang kurang sabar, kadang-kadang ada yang baik-baik sahaja. Tapi itu bukan masalah bagiku. 
Customers always right.
Tidak dilupakan juga yang aku bakal menjalani kelas-kelas memandu kereta. Ya Allah. Takutnya. Ujian JPJ bakal diadakan pada 2 haribulan Ogos. Harap-harap dipermudahkan. 

Ъła¢κỳ ♠ | via Tumblr 

Akhir sekali, ingin sekali aku mengingatkan yang Ramadhan akan tiba tidak lama lagi. Gembiranya hati ini untuk menyambut ketibaan Ramadhan. Aku rindu suasana di bulan Ramadhan. Wallahi. Diharapkan aku dapat dipertemukan dengan Ramadhan kali ini. Tingkatkan amal, kurangkan kontroversi. 


0 comments: